Home › Forums › Bereikbaar › Bewoners zijn tegen nieuw plan: Tram 7 niet meer naar Willemsplein, alleen lijn 8 met halte op Vasteland › Reply To: Bewoners zijn tegen nieuw plan: Tram 7 niet meer naar Willemsplein, alleen lijn 8 met halte op Vasteland
-
Ik zie geen enkel voordeel voor het gebied en/of haar inwoners.
De nadelen zijn legio. Ik noem er een paar:
- Het gebied heeft nu (met
name in de lange spitsuren) al een groot probleem mbt de mogelijkheden om
de wijk uit of in te komen. Na de bouw van de Zalmtoren is dat nog veel
verder verslechterd. Het voorgenomen besluit maakt de verbinding met CS
aanzienlijk langzamer en zal nog meer druk op de veel te kleine toe- en uitgang
voor auto’s van de wijk veroorzaken. Deze verschraling van het OV zal
onvermijdelijk een groter auto-gebruik triggeren waardoor de
bereikbaarheid nog verder verslechterd. - Het groeiende toerisme
in Rotterdam richt zich deels op de Erasmusbrug en de Spido. Inkomende
toeristen hoeven slechts de goed tram te kiezen. Als dit voorgenomen
besluit wordt aangenomen dan zullen (met name in het seizoen) grote
groepen niet-Rotterdammers gaan dwalen door de wijk of zelfs helemaal
verdwalen. Beiden geeft overlast voor de bewoners. - Lijn 7 slingert door het
Scheepvaartkwartier en zet mensen dus dicht bij hun voordeur af. Met name
voor de senioren is dat plezierig. Immers; de veiligheid in de binnenstad
is de laatste 10 jaar niet bepaald toegenomen. Rondhangende niet-Scheepkwartierders
geven ’s avonds een indringend gevoel van onveiligheid. Het afsluiten van
de wijk voor het OV zal met name senioren nopen om na zonsondergang binnen
te blijven. - In algemene zin is het
bijzonder om te zien dat B&W zich inspant om de stad auto-luw te maken
en tegelijkertijd het OV wil verschralen.. Wij zijn het met beide
beleidsvoornemens niet eens, maar het is bijzonder om te zien dat dit
college dat allebei tegelijk wil doen..
Wij zien niet echt een manier om de nadelen te ondervangen en pleiten ernstig voor het handhavcen van lijn 7. Mocht het college zijn zin doordrijven dan is vergroting van de in- en uitgang de wijk in en uit voor het autoverkeer onontkoombaar daar anders het verkeer naar en van het Vasteland volledig vast zal lopen en het vrijwle de hele dag “spitsuur” zal worden.
Ik wens jullie succes met het tegenhouden van deze destructieve voorgenomen beslissing.
- Het gebied heeft nu (met