Home Forums Bereikbaar Bewoners zijn tegen nieuw plan: Tram 7 niet meer naar Willemsplein, alleen lijn 8 met halte op Vasteland Reply To: Bewoners zijn tegen nieuw plan: Tram 7 niet meer naar Willemsplein, alleen lijn 8 met halte op Vasteland

  • Wijkraad Centrum

    Administrator
    11 februari 2023 at 13:38

    Het plan om de route van tram 7 te wijzigen lijkt mij niet verenigbaar met de recente investeringen in de trambogen en overgang op het kruispunt Vasteland/Scheeptimmermanslaan, de aanleg van nieuwe, verhoogdehaltes in de Scheeptimmermanslaanen en niet te rijmen met de uitbreiding van het aantal inwoners van de wijk door hoogbouw in het Zalmhavengebied. Ik zie in de plannen ook veel nadeel voor mijn Rozenlust, Parklaan 11, waar wij veel bezoekers ontvangen die wij aanmoedigen met ov te komen.

    Het Scheepvaartkwartier komt steeds meer in trek als woongebied. We zien kantoren veranderen in woonhuizen. Voorbeelden op het Koningin Emmaplein, de Westzeedijk, de Parklaan, de Westerkade en de Westerstraat. Ontmoedig dat niet door de bereikbaarheid te verminderen.

    Het voorstel wacht ook niet op het meten van het effect van de wijziging van de parkeertarieven.

    Een beter beleid zou m.i. zijn om het gebruik van auto’s te ontmoedigen.

    Het is absurd om de verkeersopstoppingen in de Scheepstimmermanslaan te zien met telkens één persoon in 8m2 blik.

    Als de gemeente wil investeren in de wijk zijn er betere mogelijkheden zoals vergroenen, beperken parkeergelegenheid en het in Stadsvisie 2030 beleden beleid van het maken van verbindingen tussen interessante delen van de stad. Daar is veel winst te behalen.