Home Forums Bereikbaar Bewoners zijn tegen nieuw plan: Tram 7 niet meer naar Willemsplein, alleen lijn 8 met halte op Vasteland Reply To: Bewoners zijn tegen nieuw plan: Tram 7 niet meer naar Willemsplein, alleen lijn 8 met halte op Vasteland

  • Wijkraad Centrum

    Administrator
    11 februari 2023 at 13:38

    Ik ben bewoner van het Scheepvaartkwartier, Schiedamsedijk Maastorenflat. Voor mij zal tram 25, als de halte Leuvehaven gehandhaafd blijft, een goede optie blijven het centrum en het Centraal Station te bereiken.

    Vraag 1: als voordelen voor het vervallen van tramlijn 7 zie ik: minder geluidsoverlast, minder verkeersopstoppingen (auto’s en tram zitten elkaar met name in de van Vollenhovenstraat in de weg) dus minder luchtvervuiling door auto’s die hierdoor te lang in de wijk rijden.

    Vraag 2: het vervallen van lijn 7 is een aderlating
    voor ouderen, de Spido kan weliswaar bereikt worden vanaf de Leuvehaven, maar
    het oversteken van de Westzeedijk is nu al gevaarlijk door te geringe
    capaciteit (veel overstekende mensen van twee kanten, die elkaar moeten
    ontwijken) en dan verongeluk je door fietsers en scooters op het fietspad Vraag
    3: ouderen kunnen vaker hun auto gebruiken (niet zo gewenst), shuttlebus
    (enkele vaste momenten op de dag), meer ruimte en tijd voor voetgangers (langer
    wachten voor auto’s; niet erg realistisch gezien het snelweggedrag op deze
    hoofdroute) Vraag 4: de kruising voor voetgangers ondergronds maken en so wie so
    anders inrichten ook voor de vlotte doorloop van de tram