Home Forums Bereikbaar Bewoners zijn tegen nieuw plan: Tram 7 niet meer naar Willemsplein, alleen lijn 8 met halte op Vasteland Reply To: Bewoners zijn tegen nieuw plan: Tram 7 niet meer naar Willemsplein, alleen lijn 8 met halte op Vasteland

  • Wijkraad Centrum

    Administrator
    12 februari 2023 at 11:56

    Ik woon aan de Willemskade en maak regelmatig gebruik van lijn 7. Nu willen ze lijn 7 helemaal opheffen in het Scheepvaartkwartier………..

    Ad 1: voordelen: geen!

    Ad 2: nadelen: vooral ’s avonds. Het betekent nl. dat ik het laatste stuk over het Willemsplein moet om thuis te komen. En daar ben ik niet te lui voor, maar ik vind het eng. Het is een leeg, donker plein en als iemand slechte bedoelingen heeft, kan ik gillen wat ik wil maar niemand die mij te hulp schiet. Resultaat: ik durf ’s avonds niet meer naar het centrum om naar De Doelen of de Schouwburg of bioscoop te gaan.

    Ad 3: opvang nadelen: betere verlichting op het Willemsplein; een noodknop; pendelbusje

    Ad 4: opvang nadelen: volgens mij is dit een herhaling van vraag 3. Oplossing: de tramlijn 7 niet opheffen in het Scheepvaartkwartier. Er komen juist steeds meer mensen in deze wijk wonen.