Home Forums Bereikbaar Bewoners zijn tegen nieuw plan: Tram 7 niet meer naar Willemsplein, alleen lijn 8 met halte op Vasteland Reply To: Bewoners zijn tegen nieuw plan: Tram 7 niet meer naar Willemsplein, alleen lijn 8 met halte op Vasteland

  • Wijkraad Centrum

    Administrator
    12 februari 2023 at 15:59

    Vraag 1:

    Zie geen voordelen, wel weer minder service voor onze wijk. ( lijn 7 rijdt ’s avonds na 20.00 uur al niet meer, lastig na bv. theaterbezoek of restaurant) Voordeel alleen voor de RET, kostenbesparing?)

    Vraag 2:

    Voor mij zullen de nadelen best groot zijn. Ik maak nl. veelvuldig gebruik van lijn 7.

    * In- en uitstaphaltes dichtbij,

    * goede verbinding naar CS en verder bv. de Meent en omstreken,

    * en naar het Eendrachtsplein voor de boodschappen op zowel Oude als Nieuwe Binnenweg en de rest van “de stad”

    * waar het makkelijk is om over te stappen op lijn 4 voor o.a. EkoPlaza, andere winkels en familie bezoek.

    * of overstappen op de metro.

    Kortom ik zou het jammer vinden als lijn 7 hier niet meer zou rijden.

    Vraag 3/4

    Ten eerste: * lijn 7 blijft!

    * minder frequent /later beginnen?

    Ten tweede: Zou lijn 8 geen lusje kunnen maken Scheepstimmermanslaan- Willemskade – Westerstraat-Vasteland?

    (Willemsplein is dan niet meer het eindpunt!)

    Ik hoop dat wijkraad zijn uiterste best zal doen om lijn 7( zolang mogelijk) op een of andere manier voor de wijk te behouden!

    Niet alleen voor mij maar ook voor de vele andere bewoners “op leeftijd”!

    Hartelijk dank voor jullie inspanning, tijd en energie! Succes !