Home Forums Bereikbaar Bewoners zijn tegen nieuw plan: Tram 7 niet meer naar Willemsplein, alleen lijn 8 met halte op Vasteland Reply To: Bewoners zijn tegen nieuw plan: Tram 7 niet meer naar Willemsplein, alleen lijn 8 met halte op Vasteland

  • Wijkraad Centrum

    Administrator
    7 maart 2023 at 17:27

    Geachte leden van de wijkraad Cool/Scheepvaartkwartier/Stadsdriehoek,

    Sinds ongeveer 30 jaar ben ik bewoonster van Cool. Ik maak veel gebruik van het openbaar vervoer,

    vooral van tram 7. De tram is voor mij, als 88-jarige die met een stok loopt, een belangrijk

    vervoermiddel. Ik kom er mee naar het Willemsplein waar mijn huisarts gevestigd is en naar het

    Centraal Station en verder de stad in. Via internet las ik dat de RET van plan is om de route vanaf het

    Centraal Station naar het Willemsplein te schrappen als bezuiniging. RET denkt dat iedereen blijkbaar

    kan fietsen of lopen, maar voor veel ouderen is dat moeilijk bijvoorbeeld door evenwichtsproblemen.

    In deze wijk wonen echt niet alleen jongeren en studenten, maar ook veel ouderen die het openbaar

    vervoer nodig hebben om hun sociale contacten te onderhouden bijvoorbeeld. Natuurlijk zijn wij blij

    met het gratis openbaar vervoer, maar dan moet dat wel bereikbaar zijn.

    Ik las ook op internet dat de wijkraad Delfshaven zich sterk maakt tegenover de RET (en

    waarschijnlijk de gemeente) vanwege geplande opheffing van tramlijnen in hun wijk.

    Mijn vraag aan u : wilt u zich sterk maken om tramlijn 7 te behouden op de route van Willemsplein-

    Centraal Station v.v.?